Pasiekimų vertinimas
Vertinimas yra svarbi ugdymo proceso dalis, leidžianti vaikui teikti savalaikę veiksmingą pagalbą, tikslingai skatinanti vaiko raidą, padedanti efektyviai modeliuoti kasdienę ugdymo(si) praktiką, visais ugdymo(si) etapais.
Vertinimo tikslas – paremti vaiko ugdymą(si) teikiant grįžtamojo pobūdžio informaciją apie ugdymo(si) pasiekimus ir pažangą, siekti, kad vaiko pasiekimų ir pažangos vertinimas sukurtų sąlygas vaikui sėkmingai augti, tobulėti, bręsti.
Vertinimo modeliai:
- ikimokyklinio amžiaus vaikų pasiekimai vertinami pagal 18 pasiekimo sričių: kasdieniai gyvenimo įgūdžiai, fizinis aktyvumas, emocijų suvokimas ir raiška, savireguliacija ir savikontrolė, savivoka ir savigarba, santykiai su suaugusiaisiais, santykiai su bendraamžiais, sakytinė kalba, rašytinė kalba, aplinkos pažinimas, skaičiavimas ir matavimas, meninė raiška, estetinis suvokimas, iniciatyvumas ir atkaklumas, tyrinėjimas, problemų sprendimas, kūrybiškumas, mokėjimas mokytis. Kiekviena sritis sudaryta iš septynių vaiko ugdymosi pasiekimų žingsnių. Pedagogai įvertina, kuriame pasiekimų žingsnyje yra vaikas, palygindami jo kalbos, bendravimo, elgesio situacijas, kūrybos darbelius su pasiekimų žingsnių aprašymais. Įvertinus realius vaiko pasiekimus, numatomos ugdymosi gairės.
- priešmokyklinio amžiaus vaikų pasiekimai vertinami pagal šešias ugdymo(si) sritis: gamtamokslinis ugdymas, kalbinis ugdymas, matematinis ugdymas, meninis ugdymas, sveikatos ir fizinis ugdymas, visuomeninis ugdymas. Šios ugdymo(si) sritys yra išskaidytos į 19 pasiekimo sričių. Priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymo pasiekimai aprašomi, išskiriant 3 pasiekimų lygius: iki pagrindinio lygio, pagrindinis lygis, virš pagrindinio lygio. Įvertinus vaiko pasiekimus, pedagogas numato rekomendacijas dėl tolimesnio ugdymosi.
Vertinimo sistemiškumas. Vaikų pasiekimai vertinami du kartus per mokslo metus, spalio ir kovo mėnesį (esant reikalui ir dažniau).
Vertintojai:
- vaikų pasiekimus vertina grupės mokytojai, logopedė, spec. pedagogė, psichologė, visuomenės sveikatos priežiūros specialistė;
- vertinime dalyvauja vaikų tėvai, jie suteikia informaciją apie vaiką, dalyvauja anketinėse apklausose, reiškia savo nuomonę apie pasiektą vaiko pažangą, padeda vaikams įveikti sunkumus ten, kur prasčiausiai sekasi;
- vaikai taip pat aktyvūs savo vertinimo dalyviai, su vaiku aptariami jo pasiekimai, būtinai pabrėžiant sėkmę, klausiama vaikų nuomonės dėl vertinimo būdų, procedūrų.
Pasiekimų fiksavimas. Visa pasiekimų vertinimo medžiaga kaupiama elektroninėje sistemoje „Mūsų darželis“.
Tėvų informavimas: Vertinimo medžiaga yra konfidenciali ir aptariama individualiai su vaiko tėvais (globėjais) reikalui esant su specialistais, kurie gali suteikti vaikui pagalbą – logopedu, visuomenės sveikatos priežiūros specialistu ir kt. Tėvai su bendrais grupės pasiekimais yra supažindinami grupės susirinkimų metu, o su individualiais vaiko pasiekimais supažindinami asmeniškai, individualių pokalbių metu.